woensdag 4 april 2012

... heeft een genant moment

Mijn Janome Memory Craft en ik, wij zijn niet altijd goede vrienden.
Begrijp me goed, het is een heerlijke machine waar ik nog niet een fractie van de mogelijkheden van gebruik, maar één dingetje gaat regelmatig fout. Eigenlijk is het niet eens een fout van de machine, maar van mij.
Ik begin namelijk te dicht aan de rand van de stof te naaien. En als je dan niet goed trekt aan de draden, dan duwt de naald de stof in het gat naar beneden. Als je dat los gepeuterd hebt, DENK je dat je verder kunt, maar dan begint de machine te bonken en maakt een noodstop....
Op die manier kreeg ik het al regelmatig voor elkaar de machine naar de reparateur te brengen.
Ik weet nu, dat dan het zwarte gedeelte rond het spoeltje (het spoelhuis?) uit de tijd staat en opnieuw afgesteld moet worden. En dat de machine een sterke voorkeur heeft voor Gutermann garen (verwend ding).

Maar goed, hij stond dus weer eens bij de reparateur.
Dinsdags kreeg ik een belletje dat hij klaar was.
Woensdags haalde ik 'm op.
Donderdags naaide ik twee tricotjurkjes - waarbij hij maar één keer midden in de zoom haperde.
(ja, ik had beterschap beloofd aan de twee vriendelijke heren die 'm afgesteld hadden).
Vrijdags naaide ik niets.
Zaterdagavond naaide ik een shirtje en verwisselde het garen. En .... (heel veel lelijke worden die ik voornamelijk denk) noodstop. Midden in het proeflapje.
Tot twee keer toe reeg ik de machine opnieuw in, twee keer noodstop.
Zelfs met de hand draaiend kreeg ik een noodstop.
Zondags baalde ik.
Maandags ging in naar de winkel. Met de woorden: "En daar is hij weer....".
De technische man bekijkt het lapje, rijgt de machine in (met mijn garen, dat ik ook gebruikte) en .... HIJ DOET HET!!!!
We hebben 'm nog tien minuten getest, ik heb 'm zelf ook nog maar eens ingeregen en hij bleef het doen.
Nee, niemand heeft hier een verklaring voor, maar genant was het wel.....

(Zijn naaimachines gevoelig voor aardstralen/wichelroede lopen/aura's???)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten