zaterdag 22 juni 2013

... Nederlandse stof in de USA

Ik weet nog hoe ik zo'n tien, twaalf jaar geleden in Amerika was en mij verbaasde over de Marjolein Bastin merchandise die daar te koop was.
Ik kende haar alleen van de pagina's in de Libelle (of Margriet, daar wil ik vanaf zijn) en wat kaarten, maar wat ik daar zag waren beeldjes, vogelhuisjes en allerlei andere hebbedingetjes van haar ontwerp-hand.
Zo in het buitenland vind ik het altijd grappig te zien dat een Nederlandse ontwerper ter plaatse blijkbaar heel populair is.

Bij het (web)snuffelen tussen de nieuwe quiltstofjes in een Amerikaanse webwinkel kwam ik opeens bekende naam tegen - jawel - Marjolein Bastin.
Het merk FreeSpirit  heeft de lijn 'Nature's Palette' in productie genomen.
Met daarin natuurlijk ook haar bekende vogeltjes en bloemen .....


   

Maar mijn favoriet uit de serie is denk ik deze, die me doet denken aan a-symmetrische sterrenprintjes, die ik vorig jaar veel zag op het web.....

Leuk om een keertje te zien! Waar zouden de Amerikaanse quilters voor zwichten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten