vrijdag 10 oktober 2014

... eindelijk weer eens iets

Eindelijk, EINDELIJK, na te veel weken weg mocht ik mijn Janome weer ophalen!
Dit bericht schreef ik in mei, en half september kwam hij pas weer naar huis.
Nou ja, tussendoor was de machine wel een weekje thuis geweest, maar na het niet noemenswaardige klusje van labels-aan-handdoeken naaien kon hij/zij(?) weer terug.
En dat allemaal voor het opwinden van het spoeltje.... De man des huizes informeerde al of ik niet gewoon een spoeltjes-opwind-machine ernaast nodig had.

Ondanks dat ik een leenmachine van mijn moeder had staan, kwam ik maar niet aan naaien toe. Om voorzichtig weer te beginnen stofte ik mijn eigen tutorial af en maakte éven een fototoestelhoesje.
Dat voelde goed.... het begon weer te kriebelen!



Toen sloeg het lot toe .... ik kwam te weten wáárom ik de afgelopen maanden zo futloos was en me nergens toe kon zetten. En fijn was het niet.
Mijn lichaam was bezig een ontsteking te bestrijden, die zich doorzette in een abces, dat vorige week 'rijp' was. Zodat ik me richting chirurg mocht spoeden en nu aan een herstel aan het werken ben.
Maar als dat gelukt is, dan krijg ik vast de 'flow' weer terug!

2 opmerkingen: