donderdag 10 december 2015

... past een krijgertje aan.

Een vriendin gaf een fijne skibroek door. Ideaal voor de jongste om wekelijks op de ijsbaan in te trainen. Er was echter een probleempje: te wijd!

Ik bekeek andere skibroeken eens kritisch en bedacht een snelle oplossing

+

Het zachte gedeelte van het klittenband stikte ik op de broek.

Het 'harde' gedeelte op een stuk stevig band dat ik in een doorgegeven naaidoos vond. 
Eerst stikte ik het met de goede kanten aan één zijkant op elkaar.
Vervolgens keerde ik het met de verkeerde kanten naar elkaar toe en stikte ik ze door.
Om vervolgens het niet-omgeslagen-maar-wel-gezigzagde-uiteinde aan de broek de stikken.
En zo wordt het dus wat smaller...




  Snel en makkelijk, zodat ik snel door kon met de 4! broeken met gaten op de knieën.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten