maandag 16 mei 2016

... Pippa Pants Pinksteren

De Pippa Pants, een gratis patroon van Griet, a.k.a. de moeder van Emma en Mona is een hit in blog-land. Op vele blogs zag ik al een versie voorbij komen, maar het duurde even voor ik mij bij de fans kon scharen. Inmiddels zeg ik vol overtuiging: laat maar komen die Pippa's!

Het is een eenvoudig patroon dat in een mum van tijd in elkaar zit. Bij het tweede exemplaar dat ik maakte klokte ik een 40 minuten (gemeten vanaf het moment dat ik het eerste exemplaar fotografeerde tot het moment dat het tweede exemplaar gepast werd.)
Het enige 'oeps' momentje vond plaats op het moment dat ik beneden op de huiskamertafel de stof knipte en de beschrijving nog boven had liggen. Ik ging er van uit dat de lange rechte zijde de bovenkant was, hetgeen resulteerde in een exemplaar met op het hoofd dansende ballerina's. Gelukkig was het een testexemplaar en is dit voor een shortama in het geheel géén probleem.

Ik maakte maat 146-152 in stevige tricot voor mijn 1.51 en 1.53 meter metende dochters en snapte toen waarom dit patroon ook in niet-rekbare katoen uit te voeren is. Het is een lekker ruimvallend short, waarvan de tricot geen kans krijgt om uit te rekken. Of de dochters zijn erg slank, wat gezien het altijd moeten in nemen van skinny jeans ook een mogelijkheid is.
Anyway, het is een blijvertje!
Reuze bedankt Griet, mede namens de gewillige draagsters.
Een oeps-momentje
maar gelukkig mag je met een tweeling altijd op herhaling.

1 opmerking: