vrijdag 17 augustus 2012

... een grote-dames-dagje

In de vakanties gaan de dames vaak één voor één naar mijn moeder.
Een dagje exclusieve oma-aandacht, dat is ook belangrijk.
Terwijl Madeleine een heerlijk knutseldagje-met-'s-avonds-pannenkoeken-eten bij oma had,
nam ik de oudsten mee naar het museum.

Het Frans Hals museum om precies te zijn.

Daar volgenden zij beiden een speurtocht met oude meesters,

Stonden vol bewondering bij het poppenhuis van Sara Rothé

Vonden ook de moderne kunst in het museumcafé niet te versmaden

Gingen huppelend door de gangen van zaal naar zaal (tot groot vermaak van de supposten - het was niet druk), en voelden zich er helemaal thuis:


In dezelfde straat zit ook een quiltwinkel.
En tijdens het passeren hoorde ik in koor "Mama, mogen we daar naar binnen?".
En binnen hoorde ik: "Mama, mogen wij een naaiboek?" terwijl zij zich direct meester maakten van een Hello Kitty borduurpatronen boek. Toen ik er op wees dat dat borduren was, werd direct het volgende boek gegrepen: "Mogen we deze dan?" (bij engelstalige quiltinstructies, tsjk).
Na een veto mijnerzijds gingen ze verder: "Mama, mogen wij een stofje?"
Sinds de dames naaidozen hebben, zijn zij doordrongen van het idee van 'stofjes hebben'.
Ik moet zeggen, ze hebben smaak, maar wel een dure. Alle aangewezen Fat Quarters liepen in de richting van de 5 euro.
Gelukkig hadden ze ook een 1 euro lapjes mand.

Na een keuze eruit mochten ze van de lieve dames achter de balie ook nog een lapje uitkiezen uit de cadeaumand....  Ze vonden zulke naai-enthousiaste jonge meisjes zo ontzettend schattig!
De meisjes hebben de tweelingtruc geperfectioneerd - weinig dames zijn bestand tegen twee paar opgeheven glimmende gezichtjes die echt heel enthousiast over alles in de winkel zijn.... (tot en met de garenklosjes aan toe - en het is nog gemeend ook!)
Stralend gingen Caroline en Alexandra de winkel uit.
Volgens mij willen ze gráág nog een keer.... (maar bij gelduitgeveninstoffenwinkels heb ik echt geen hulp nodig).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten