zaterdag 11 augustus 2012

... kindernaaiwerkjes II

Caroline had een ambitieuze knuffel ontworpen.
Eigenlijk veel te groot om met de hand te naaien (als je net begint).
Ze was na het eerste stukje dan ook niet te motiveren....

Na maanden stilstand ging ik overstag: ze mocht op de naaimachine.

Eerst natuurlijk even oefenen op een lapje
Dat is best spannend, zo voor de eerste keer.
Maar al snel stikte ze allerlei vormen.


Zodat het echte project onder de machine mocht
Met een beetje hulp bij het hoofd en de voeten werd dit het:
Nu nog kijken of ze er nog knoopjes en.of lintjes op wil maken.

Ondertussen had Alexandra natuurlijk met Argus ogen toegekeken.
Haar zus mocht op de naaimachine!!!! 
Ik kon er dus niet onderuit om nog een lesje naaimachine-naaien te geven.

En als een volleerd naaister kroop madame er achter:

En besloot om maar meteen van haar oefenlapje een kunstwerk te maken.
Nadat er per toeval een huis-vormig stiksel ontstond, moest zij persé eerst een deur, en daarna een raam toevoegen.
(stikken, stoppen, naald in de stof, voet omhoog, draaien, voet omlaag, stikken, stoppen etc... uitstekende oefening).
Met dit resultaat:

Ik heb het idee dat ik binnenkort mijn Janome met hand en tand moet gaan verdedigen......

1 opmerking:

  1. Geweldig die meiden. Ik heb er ook al aan moeten geloven en met mijn zoon (van bijna 6) erachter moeten zitten....

    BeantwoordenVerwijderen