maandag 12 november 2012

... loopt Sint Maarten

Gelukkig was er dit jaar toch minstens één project dat me door school uit handen werd genomen: het maken van de lampionnen. (niet dat dat per saldo werkbesparing opleverde - vanmorgen bleef ik plakken op school en bereidde ik met de mede-klassemoeder 29 tovenaarshoeden voor....)
Hier wordt er uitgebreid langs de huizen gelopen (geen georganiseerde optocht), dus maken alle kinderen op de basisscholen lampionnen.

Madeleine had er zin in! Ze stond vooraan en overstemde regelmatig haar grote zussen.
De hit van de avond was Lampionnenrij. Mij voor dit jaar niet bekend, maar op school ingestudeerd door de jongste. Het is zo vaak gezongen dat de oudsten hun handen voor de oren slaan bij het eerste woord... wat Madeleine niet weerhoudt het heel vaak te zingen...

Na een drie kwartier dropten we Madeleine thuis bij papa om te helpen: de deur openen en snoep uitdelen is óók leuk. De oudsten gingen nog even wat langer door en bezochten nog wat huizen van omwonende klasgenootjes.
Misschien is het leukste nog wel dat je iedereen op straat tegenkomt!

En de buit? Die viel niet tegen.
Na het uitfilteren van chips, mandarijnen, pepernoten, koekjes én zes persoonlijke favorieten van ieder, is dit wat er in de (twee!) snoeptrommels verdwijnt.
En aangezien het geen heel echte snoeperds zijn, ging vorig jaar het laatste pas in februari op....

Lampionnenrij, Lampionnenrij,
Geef me wat lekkers dan ga ik voorbij.
Ik heb geen geld om snoep te kopen,
Daarom moet met mijn lampion lopen.
Lampionnenrij, Lampionnenrij,
Geef me wat lekkers dan ga ik voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten