woensdag 9 oktober 2013

... een colletje (of twee)

Tijdens de jacht op de handschoenen vonden we bij de Primark een ontzettend leuk rood-gemeleerde wanten met bijpassende col-shawl.  Precies goed voor bij het nieuwe winterjack in roodtinten voor één van de dames (ik zeg expres één van de dames, aangezien de dames de jassen nog moeten verdelen).
Een kolshawl is natuurlijk ook heel handig bij het schaatsen - geen loshangende uiteindes.

Op het web vond ik een heel handig filmpje met instructies zodat ik als de wiedeweerga aan de slag ging.
Niet alleen zit er een glim-draadje in, hij is ook nog lang genoeg om als hoofddoek/muts te fungeren!


Enthousiast geworden ging ik ook voor mezelf aan de slag:

Zo'n shawl zit eigen verbluffend snel om elkaar. Twee avondjes tv-kijken, en er is weer een shawl klaar.

En ook voor Madeleine kon er nog wel eentje af.


Ook maakte ik (eindelijk) de donkergrijze shawl met stipjes af.
Midden augustus begon ik en voor mijn gevoel schoot het echt niet op. Nu is het resultaat 20 cm breed en 150 cm lang, dus is het heel wat stof. Maar toch ben ik meer een haakster dan een breister.

Ik heb zelfs serieus overwogen om 'm halverwege uit te halen en er (jawel) een colshawl van te haken.
Breien is echt mijn 'ding' niet....



Gebruikte wol
Groen met glimdraadje: Sparkle, 1,99 Z.eeman
Limegroen: Saskia, W.ibra
Blauw met glimdraadje: Sparkle, 1,99 Z.eeman
Donkergrijze 'tweed' met kleurige stukjes: Z.eeman (dit voorjaar)
Haaknaald: 6 

2 opmerkingen:

  1. Hoi, ik ben Elly en heb ook Saskia garen. Hoeveel steken heb je gebruikt? Ook 180?
    Groetjes,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elly, volgens mij heb ik ze niet geteld maar gewoon een losse lus om mijn nek gelegd. Ik wilde namelijk geen wijde shawl die je twee keer om je nek draait, maar gewoon één lus. Ik gok dat het rond de 100 steken is met haaknaald 6.

    BeantwoordenVerwijderen