zondag 2 maart 2014

... best wel gekke groente 3

Nu de kinderen toch in een voedel-experimenteerfase verkeren, kon ik zonder bezwaar eens iets aparts meenemen van de markt. *
Artisjokken!
Ik had ze ook nog nooit gegeten zodat ik mevrouw Simonsz er maar weer eens bijhaalde.


En op het web dit bijzonder handige filmpje vond.

Ik kookte ze inderdaad in een 35 a 40 minuten gaar in zout water met wat citroensap tegen het verkleuren,

liet ze in een vergiet uitdruipen en tot kamertemperatuur afkoelen,
en serveerde ze als voorgerecht.
Als dipsausjes voegde ik een citroenmayonaise en wat gesmolten boter in aparte schaaltjes toe.

En was het een succes?
Jazeker.
Hoewel de jongste het na een blaadje of tien wel gezien had en er genoeg van had, en Alexandra het wat veel 'gedoe' vond, was Caroline enthousiast.
Het gezamenlijke oordeel was dat het wel interessant was, en er geen bezwaar bestond tegen het sporadisch (twee keer per jaar of iets dergelijks) serveren van artisjokken.
Wellicht als dipper tijdens een verjaardag..... 'met vooral veel van de citroenmayonaise erbij'!


* waar ze slechts 1 euro rekenden voor twee artisjokken - ideaal uitprobeerprijsje.

2 opmerkingen:

  1. Artisjokhart is ook erg lekker op de pizza! Maar wat super fijn dat je kinderen zo heerlijk alles proberen. De jongste 2 zitten hier in een moeilijk-eet fase...verandert wel weer tzt

    BeantwoordenVerwijderen