woensdag 19 maart 2014

... best wel gekke groente 4

De goedkope kraam op de markt had weer een goede klant aan mij.
Ik zwichtte voor:
- een schoongemaakte ananas;
- snijbonen;
- twee kilo kleine stoofpeertjes;
- 5 kiwi's;
- twee doosjes bimi;
- een kilo rabaraber, en
- een schaaltje groene aspergepunten.

In het lijstje met gekke groenten kunnen we dus BIMI toevoegen.
Qua uiterlijk een kruising tussen broccoli en groene asperges, qua smaak broccoli-achtig.
Het lekkerste vond ik eerlijk gezegd de stengels. Maar ja, wij eten dan ook de stronk van de broccoli helemaal op.

De stoofpeertjes werden verwerkt en verdwenen voor tweederde in de vriezer.
De aspergepuntjes werden gegrild en bij pasta met kaassaus geconsumeerd, naar volle tevredenheid van de dames.

De gekochte rabarber - 900 gram voor 1 euro was reuze interessant, maar ik maakte het nog nooit.
Dus zocht ik steun bij mevrouw Simonsz.
Er stonden maar liefst 4 rabarberrecepten in:



Ik ging voor variant 1: rabarbermoes, maar dan niet de luxe versie.
Gewoon de stukjes rabarber in 10 minuten tot moes koken en op smaak brengen met suiker.

Het was een succes. Héérlijk vonden ze het, en het toetje voor twee dagen was in een mum van tijd in één sessie verdwenen....

1 opmerking: