dinsdag 11 maart 2014

... voorjaarsvakantie: schaatsen en zo

De afgelopen voorjaarsvakantie bezochten we - voor de verandering - géén museum.
Eerlijk gezegd hadden we het er veel te druk voor.
Er moest een verjaarspartijtje getest worden met een vriendinnetje dat vanwege de lestijden van het speciaal onderwijs écht niet op het echte kon komen. En er moest gezwommen worden, en geschaatst (gelukkig niet gelijkertijd). Boodschappen gedaan, Mees Kees op Kamp in de bioscoop zien en typische vakantiebezigheden als de kapper bezoeken.
Die gelukkig alle tijd voor de dames had:

En het bijkomende voordeel is dat dat laatste kapsel na een zwempartij dit effect heeft:


Op de laatste zaterdag van de vakantie mochten de dames een zelf bedacht kunstschaatskürtje rijden.
Dat was een leermomentje (want rekening houden met de tijd die een afstand afleggen kost is toch wel lastig) maar nog belangrijker was: bij een optreden hoort een kostuum.
Die reflex had ik natuurlijk van kilometers ver kunnen zien aankomen.....
Voor de één trok ik een in de opruiming gekocht zwart polyester velours overgooiertje uit de kast.
Voor de ander (die door Olaf geïnspireerd was en op muziek van Frozen danste schaatste) roetste ik een wit jurkje in elkaar.
Waarna precies bij de afhechting de lockmachine 'ping' zei.
Ping?? Dat was dus een bezoekje aan de naaimachineman.


Al met al was ik dus handig geweest: ik hoefde maar één jurkje te maken.
Helaas bedacht Alexandra (die van het zwarte gekochte jurkje) dat ze graag een kür met haar vriendin Merel reed. En díe had natuurlijk ook een jurkje nodig......
Zodat ik alsnog twéé jurkjes mocht maken (zou je ze niet!)


Ik testte op de jurkjes wat nieuwe dingen uit.
Zo maakte ik de voor- en achterpanden dubbel voor het gebruik op de openlucht-ijsbaan.
En broddelde ik er freestyle een kol aan vast.

Diezelfde ochtend werden ook de diploma's uitgereikt.
Omdat er twee afschaatsmomenten waren geweest, en ze na de eerste sessie te horen kregen dat ze meteen op mochten voor de volgende proef, kregen de dames in één keer de diploma's A én B.
Dat is nog eens efficient!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten