donderdag 17 april 2014

... Tassenmuseum Hendrikje

En wat deden we dan zondags in Amsterdam? Een museum bezoeken.
Een museum waar de dames een vurig pleidooi bij de man des huizes hielden. Want in de krant hadden ze gelezen dat er barbies waren!
Handtassen en barbies - ik vraag u, wat wil een meisje nog meer?

Goddess of the Moon
Bovendien vond ik dat er wel even genoeg technische musea bezocht waren (Nemo, spoorwegen, stoomgemaal, Boerhave) en het hoogtijd was voor afwisseling.
Dus vergaapten ze zicht aan volledige over-the-top limited edition barbies, waar ze gelukkig niet al te hebberig van werden.
Het moge overigens duidelijk zijn waar de prioriteiten liggen. Iedere barbie met bruin krullend haar werd door Madeleine tot 'Belle' benoemd.
Madame Du Barbie
Het speurtocht-boekje was een groot succes. Alle tassen werden - te beginnen met de middeleeuwse buidel van geitenleer met 8 vakjes werden uitvoerig bekeken, zodat ik ook nog tijd had om op de omgeving te letten. Het prachtige glas in lood bij het trappenhuis naar de eerste etage bijvoorbeeld.

Het zou moeilijk zijn een favoriet uit te kiezen, maar ik geloof dat ik het allerliefste deze hutkoffer voor schoenen zou willen meenemen:
Hoewel de rode telefoontas wel heel grappig is.

Leren handtas met werkende telefoon, Dallas Handbags, VS, jaren '80

De telefoontas is de voorloper van de mobiele telefoon. Het verschil is dat de telefoontas nog wel ingeplugd moet worden in een telefoonaansluiting. Veel gekke tassenmodellen kwamen na de Tweede Wereldoorlog uit de VS.
En dit tasje prachtig verfijnd (het doet me zo denken aan ontwerpen van René Lalique!)

Leren tas met zonnebloem, Braccialini, Italië, 2009



Tja, wat zal ik zeggen ... er was gewoon te veel keuze!
Hoewel ik voor gewoon dagelijks gebruik misschien deze zou kiezen - groot, praktisch en met een rustig en mooi dessin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten