donderdag 24 september 2015

... kleurt schaatsen

Op een mooie droge dag (ja, die hebben we af en toe tussen de buien) voerde ik eindelijk een achterstallig klusje uit.
Deze winter mag ook de jongste op kunstschaatsen en inmiddels wijs geworden zocht ik aan het einde van het vorige schaatsseizoen het web af naar geschikte schaatsen.
En warempel, het goede paar kwam op mijn weg. De goede maat, de juiste stevigheid en, het belangrijkste, de goede ijzers. De trainster is namelijk nogal kieskeurig op het gebied van de ijzers.
Eerst geloofde ik daar niet zo in, maar nadat de oudsten op de verschillende soorten geschaatst hadden, gaven zij ook aan dat het op de voorgeschreven soort beter ging.
Kortom, de schaatsen voor Madeleine waren prima. Op één aspect na. De kleur....



De vorige eigenaresse had ze voor deelname aan een show gespoten.
Gelukkig wist zij wel te melden welke verf door haar gebruikt was, zodat ik de jacht op de verf opende.


De hele zomervakantie stond er een paar geslepen bruine schaatsen in de vestibule op me te wachten
(Te druk, te veel wind, geen zin.....). Maar nu moest ik er toch aan geloven. Anders ging het kind alsnog met gekleurde schaatsen naar les.

De tuintafel werd afgedekt, twee lage kistjes opgesnord, en met washitape plakte ik de schaatsen af.
Spuiten maar! Dunne laagjes zijn beter dan dikke met druipers.

Terwijl ze stonden te drogen kwam de man des huizes langs en informeerde waarom de WorkMate niet gebruikt was. Uh - niet aan gedacht?
Prima plek om een extra dagje (onder het balkon) te drogen.


En voila: bijna klaar voor schaatsles.


3 opmerkingen:

  1. Tjee wat een werk heb je daar aan gehad...pfff.
    Het eindresultaat mag er zijn. Hier ook een verzameling van schaatsen met en zonder ijzers,ben te lui om ze te verkopen. Ga het toch maar eens doen denk ik. Dure maar pracht hobby,succes met rijden dit seizoen.Misschien kom ik jullie nog tegen ergens op een ijsbaan..Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je nog steeds mee leest!
      Af en toe moet je zolderschaatsopruiming houden! Ik zetten half augustus een aantal Risport Lasers op MP en was ze binnen een week kwijt: de nieuwe ijsbaan in Heerenveen ging open.
      Maar duur is het wel, zeker als de contributie voor drie kinderen binnenkomt ;-)
      (hier zweren ze overigens bij Wilson Coronation Ace ijzers)

      Verwijderen