vrijdag 21 december 2012

... kerstkaarten

Ieder jaar neem ik me weer voor: we maken de kerstkaarten in de herfstvakantie.
Het is een ideaal project voor regenachtige vakantiedagen. En zowaar - twee jaar geleden lukte het me nog ook.
Ondanks de goede voornemens (ik had van alles in huis) kwam het er dit jaar maar niet van.

Bij het K.ruidvat vond ik dit jaar blokken vol prachtig kerst-knutselpapier.
In eerste instantie wilde ik dat we daar origami-boompjes van gingen vouwen, maar dat was toch nog wat te gecompliceerd.
Vorig weekend maakte ik een kartonnen malletje en tekende op de achterkant van de knutselpapiertjes talloze boompjes.
Vervolgens zette ik de dames aan het knippen. (Dat is dan wel weer makkelijk aan drie knutselende dames: massaproductie is geen enkel probleem).

Met behulp van 3-D tape/plakstukjes werden ze op kaarten bevestigd.
Daar hebben we diverse gradaties in.
- Chique, dubbelzijdige kaarten met een zachte glans (die zich voor geen meter laten fotograferen):
- Goedkope (voor schoolvriendjes e.d.) met dubbelgevouwen knutselpapier:
En gevonden materialen: met een behangstaaltje kun je prima kaarten maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten