dinsdag 6 mei 2014

... en de vakantie

De tijd vliegt op het moment met een schrikbarende snelheid om.
Tijd om te bloggen of om zelfs maar iets te maken moest ik met een kaarsje zoeken.
Wat gebeurde er zo al?
Twee weken liep ik de deur plat bij de basisschool om samen met een vriendin en medemoeder het jaarlijkse cultuurproject schoolblog te onderhouden. Nou ja, ik zeg onderhouden, maar eigenlijk was het ontwerpen, beheren en vullen. Zij de teksten, ik de fotografie.
Een en ander gebeurde op deze site.

Tegelijkertijd kon ik mooi een oogje in het zeil houden, aangezien er wat strubbelingen waren in de klas van de jongste (hiephiephoera voor ouderparticipatie - een tweezijdig mes!).
Ook dat vrat tijd, om maar niet te spreken van het volledig ontregelde kind dat ik na de dagelijkse lessen thuis had.
(Door een zieke juf, veel vervangers én het fijne 'samen naar school' idee van de overheid was de groepsdynamiek ernstig verstoord - of te wel: gedragsproblemen leidden  tot imitatiegedrag tot extreme onrust in de groep).

Nauwelijks bekomen van deze tijdslurpende activiteiten kwamen er nog studiedagen voorbij en werd het alweer vakantie. Gelukkig zijn de dames na 6 dagen vrij alweer richting school getrokken, zodat ik nu weer kan nadenken en wat me-tijd inplannen wat nog behoorlijk moeizaam gaat aangezien er techniekdagen, de verjaardag van de man des huizes en moederdag op de planning staan.

Wat deden we deze vakantie? We bezochten GEEN museum. Ieks. Dat kan eigenlijk niet.
Nou ja, ik had er één ingepland, maar we zijn er gewoon niet aan toegekomen.
Het Museumkids jaar eindigt trouwens morgen, 7 mei. Vooralsnog staan de dames op de 4e plaats!
Iedereen ontzettend bedankt voor het stemmen!

Verder won ik nog een prijs - zeer blogwaardig. Na ontvangst zal ik 'm uitgebreid bloggen!

Naast de nodige kinderarbeid (eigen kamers uitmesten, stofzuigen, onkruid wieden) vonden we nog tijd om Tinkerbell en de Piraten in de bioscoop te zien, de kermis te bezoeken met oma.
Alwaar er een 'wie kan het snelste door de cakewalk'race ontstond.

Gevolgt door een 'wie kan er de meeste salto's'.

Gelukkig waren ze ook nog in voor wat rustiger vertier, zoals met oma in het mini-reuzenrad.

En met mama in de calypso/polyp/octopus. wat ik echt nooit maar dan ook nooit meer doe!!!!
Huppelend strompelend ging het huiswaarts.....

Ook werd er de nodige energie verspilt opgebrand op de trampolines van Bounz.




En had één van de dames bij de wekelijkse 'hoe fiets ik in het verkeer' rit last van een overstekend verkeersbord. Of te wel: ze keek te veel naar de naast het pad liggende skatebaan en lette niet op waar ze reed. Schade: blauwe wang, een ontzette voorvork (offerte: 70 euro herstel door de fietsenman), maar "mijn nieuwe broek is nog heel!".

De teller van gelezen boeken in de vakantie bleef steken op 14 (met een sterke voorkeur voor 'de olijke tweeling' serie- tsss).
Ik verrichte nog een supersnelle versmallingsnaaiklus:

En de verjaardag van de Gruniger opa werd bezocht.

Wat is het toch heerlijk als ze weer naar school zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten