vrijdag 23 maart 2012

... foutjes

Je moet ook niet gaan naaien als je moe bent - dan gaat het gewoon niet goed.
Dit is het jurkje (maat 68) dat ik voor de nog niet geboren baby van een vriendin maakte.
Op het eerste gezicht best leuk. Tot je beter kijkt.
En wat ging er fout?
Nou, toen ik het laatste deel knipte, zag ik dat er twee giraffes naar beneden stonden, en maar één overeind.
En dat de bloemetjes ondersteboven stonden. Oeps.
Toen knipte ik aan de verkeerde kant de schouders af, zodat de sluiting niet rechts, maar links zit.
En toen alles aan elkaar zat, was dit het verschil tussen voor en achterpand:
Nee, niet mijn beste productie.

Toen ik daarna een tricot Antonia jurkje wilde maken en in plaats van de hals het armsgat aan het achterpand naaide. EN daar pas achter kwam toen ik het elastisch biasband al vastgestikt had....
Toen was het echt tijd om te stoppen.
Je hebt van die dagen!!!

(Gelukkig ging het gisteren wel weer beter: in Madeleine's zomerjas zit nu een nieuwe rits. Een vervelend klusje dat toch goed ging.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten