dinsdag 6 maart 2012

... voor school

Madeleine's juf schoot mij aan. Ik ben klassemoeder van haar klas, en dan ben je wat meer betrokken bij de diverse projecten. Binnenkort, zo kreeg ik te horen, start er een project over eten maar de klas (die net nieuw is) heeft geen schortje voor de kok/huishoek. Of ik misschien nog een lapje had liggen.....
Thuisgekomen dook ik eens in de doos met katoenen lapjes en plukte een schortje uit ons eigen keukentje.
Dacht er eens over na en besloot ze toen dubbelzijdig te maken.
Het kost wel de dubbele hoeveelheid stof, maar is echt een stuk sneller dan zoompjes leggen. Bovendien kan ik dan mooi de hals- en strikbanden er tussen stikken. Scheelt ook weer werk (een denkende mama is een tijdbesparende mama zullen we maar zeggen).
Ik pakte mijn voorraad elastisch biasband - ik ben echt gek op dat spul - voor de hals en vond nog een paar restjes band voor de strikbanden.

En in een uurtje had ik twee van deze schortjes:
en een verrassing voor juf, of liever gezegd, voor Ko (de monsterlijk geel blauwe pop van Zwijssen):
Juf was in de wolken. Zij had gedacht aan een gewoon vierkantje met wat linten, en dit was veel meer (en beter). En Ko vond het geweldig.


Daags daarna ontving ik een mailtje:
R. (de juf van groep Blauw) was erg jaloers op het schortje van KO, A (de juf van groep Rood) heeft hem nog niet gezien maar zal het ook zeker super vinden. Hij is dan ook erg leuk en mooi in elkaar gezet. Durf het bijna niet  te vragen, maar als je tijd over hebt, dan zoeken de broers van onze  KO ook een schortje.

Ach, aangezien ik net 2,5 jaar bij die twee groepen heb rond gehangen (met een kind in iedere groep), was dat snel genoeg gemaakt:
In bijpassende kleuren natuurlijk - het is slecht te zien, maar het linkerschortje is lichtblauw/wit gestreept voor groep blauw, en rode broderie voor groep rood.

En ons Madeleintje keek toch wel erg teleurgesteld toen de schortjes naar school gingen.
Kom aan - dan krijg jij de mooiste:




1 opmerking: