woensdag 20 februari 2013

... poesiealbum-nostalgie

Het maken van de poesiealbums van Caroline en Alexandra deed mij weer eens in mijn eigen album kijken.

Als kind vond ik deze cover echt verschrikkelijk. Wel handig, het plastic, maar het was toch niet mijn smaak.
En roze! Zelfs als kind hield ik daar al niet van.
Nee, hoe mijn zus het kon kiezen, dat heb ik nooit begrepen....
Maar toch vult het me nu van nostalgie.

Mijn favoriete plaatje uit mijn album is afkomstig uit mijn moeders album.
Het is een origineel jaren '30 plaatje, gestikt met draad op hol relief. Echt prachtig.

Ook de bladzijde van mijn oudere zus vond ik altijd prachtig...

Maar ook traditionelere bladzijden zijn natuurlijk altijd schattig om te zien

Ik ben benieuwd hoe de albums anno 2013 er uit gaan zien.

1 opmerking:

  1. Ik vind ze mooier dan de vriendenboekjes van nu. Deze zijn veel persoonlijker. Ik heb de mijne ook nog bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen