dinsdag 12 maart 2013

... en de stoffenwinkel

Vanmorgen móest ik echt even naar de stoffenwinkel voor wat koord en garen.
Ik had een tijds-meevallertje en had precies 20 minuten voor die winkel over.
Zo gezegd, zo gedaan en na een kwartiertje stapte ik naar buiten met het koord, het garen en .... 7 meter stof. Voor de stoffenkast (die sowieso al uitpuilt).
Maar wie kan dan ook quiltstofjes a 3 euro de meter weerstaan???

Ik kocht:
 2 meter van een schattig rood-oranje stofje "Old Butterfly Garden Tulip" van Makower;
Ik voorzie véél projecten met deze stof - vandaar de twee meter.

Eén meter van de volgende stofjes
- rode klaproosjes "Buttercup Farm Flowers" van Valerie Greeley voor Makower;
- rode roosjes met groene borders uit de Mary Rose collection van Quilt Gate;
- roze roosjes met blauwe borders (ook Quilt Gate?)
- lavendelpaarse bloempjes met een groen takje op ecru - Makower's Flowers - Rosebud
- bruine paarden stof. "Wild Spirit" van Print Concepts Inc.

De Quilt Gate stofjes zijn wat dunner - een beetje popeline achtig.
Normaal gesproken was ik niet naar huis gegaan met de paardenstof, maar één van de buurmeisjes-die-ook-graag-een-tas-zouden-krijgen had het aller-aller-allerliefste een tas met paarden...
En voor zo'n prijs kan dat wel ingewilligd worden.
Haar zusje sprak overigens over rode roosjes.....

Eerder kocht ik al
- anderhalve meter narcissenstof (Joan Messmore voor Cranston Print Works),
- een meter Pavilion Ceiling van Makower (zwart met goud ornamenten)
- een meter Pavilion Tiles van Makower (bruin/zwart/gouden geometrisch patroon)

En nu hoor ik iedereen vragen: "Wie?", "Waar?", "Hoe kom ik daar?".
Wel nu, de Stoffenkraam heeft de hand weten te leggen op een partij quiltstoffen die voor een belachelijke prijs verkocht wordt. Een beperkt aantal staan op hun website, en zijn daar te bestellen.
Ik kocht mijn stofjes bij de franchise-neemster in Beverwijk, die ook zo aardig is nieuwe stofjes te fotograferen en op haar facebook-pagina te zetten.
Zij vertelde ook, dat de echt grote voorraad quiltstofjes verkocht wordt in de winkel in Sliedrecht.

Is er ook een nadeel?
Jazeker, de stofjes geuren naar zeep. Blijkbaar komen ze uit een zeepfabriekje.
Dus je stoffenkast wordt meteen aangenaam geparfumeerd.
Nog een nadeel? Je koopt teveel...... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten