maandag 4 maart 2013

... iets met een kussenhoes

Weet u nog wat Caroline zei, toen ze de nieuwe zwemtas van Madeleine zag?
Juist, iets over een gymtas die wat te klein was....

Helaas voor haar was ik eigenlijk niet voornemens de reststof Annbeth aan haar tas op te offeren.
Maar ik weet ook dat als ik wil dat zij haar plan loslaat, ik met een héél goed alternatief plan moet komen.

Allereerst trok ik een scala van tassen uit de kast om haar te laten determineren wát ze nou eigenlijk wilde.
En kwamen uit op dit tasje:
Inderdaad een lekkere tas. Caroline draagt 'm dwars over de borst en vind dat blijkbaar lekker lopen.
Ik vond dat hij iets breder moest, om alles er in te kunnen laten passen, en zij vond dat de hengsels ietsepietsje breder moesten....

Ik herinnerde me haar verrukte blikken op de kussentjes afdeling van de I.kea.
Helemaal geweldig vond ze deze kussenhoes:
Maar ja, dat was nét na de restyling van haar kamer, dus bleef de hoes hangen.

In blogland hebben we al vele creaties met I.kea dekbedden en andere artikelen langs zien komen dus kom aan - een tas van een kussenhoes. Dat moet kunnen!!!
Gelukkig wonen we maar een tien minuten van de grote Zweedse woonwinkel vandaan.

Ik stikte een punt in ieder onderhoek, zodat de buitenste banen aan de zijkant kwamen te zitten.
Maakte van een andere I.kea stofje (Emmie) een identieke binnentas.
Stikte die binnentas nét onder de rits aan de kussenhoes/buitentas.
(Yeah! nog een voordeel - er zit al een rits in!)

Maakte een paar hengsels.
Ik had alleen een fat quarter in het goede kleurtje in huis. Maar twee aan elkaar gestikte stroken waren ook lang genoeg.
De stroken vlieseline zijn 4 cm breed. Dubbelgevouwen zijn ze dus 2 cm, met de naden naar binnen gevouwen.

Na assemblage hield ik een super zonnig-zomerse tas over:
Die in overleg nog opgefleurd werd met een grappig knoopje
En wat frutsels
Missie geslaagd!
En na de eerste gymdag kwam een zeer tevreden dochter thuis: meerdere meisjes hadden de tas uitgebreid bewonderd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten