zondag 24 maart 2013

... en het Stoffen Spektakel

En nu wil iedereen natuurlijk weten:
- wat er op het Stoffen Spektakel aangeschaft is; en
- of het een beetje in orde is gekomen met die boodschappenlijst.

Wel nu, dit is de buit:

Ik ging samen met een bevriende moeder van school en om enkele minuten vóór 10 stonden wij in de startblokken voor de deur van de hal. (Wat voor de zondagmorgen een verschrikkelijk tijdstip is, maar dat terzijde).
Samen hadden wij in totaal 7 bloedjes van kinderen voor deze expeditie in de steek gelaten (= aan de respectievelijke vaders overgedragen, wat in mijn geval betekende dat de dames voor de tv zaten terwijl hij uitsliep.... waarom hebben vaders toch altijd een andere opvatting over taakuitvoering?)

Als eerste zetten we koers naar de zeer-goedkope-stoffen kraam voor 5 meter witte katoen a 2 euro de meter. Altijd handig én het stond op de lijst.
Op de tricot afdeling van die kraam lag een wit groen stofje waar ik zelf al een shirt van heb. Ideaal van kleur voor Madeleine (1m a 3 euro).
En viel mijn oog op groen/blauw gedessineerde tricot in een beetje art nouveau/tiffany achtige print
2 m a 3 euro de meter.


Vervolgens zetten we koers naar de kraam van Dennis en Ria Hoegen, voor het daar te druk werd.
Mijn mede-bezoekster vond een heel aantal retro stofjes voor haar drie dochters en zoon en ik dubte over dit zomers-dunne tricotje:
Niet dat er iets mis mee was, maar er was ook nog een variant in lichtere kleuren én een variant met telkens een dikkere grijze baan. Toch werd het deze.
1.5 meter, genoeg voor twee zomershirtjes voor de oudsten (grote-meisjes-tricot check)


Later kwamen we deze stof ook nog tegen op de kraam van De Stoffenkoning (helemaal achteraan).
Niet alleen hebben ze een enorme sortering, maar ook een hoek met 2,95 de meter stofjes.
Ik heb altijd een beetje medelijden met de tiener achter die hoek, die zich kranig weert, maar de toeloop voor zijn deel is gewoon overweldigend.
Bij De Stoffenkoning hadden ze niet alleen de zomertricot in regenboog streep, maar ook in enkele-kleur-varianten. Zoals deze:
1 meter a 7,95.
Ook vond ik daar de Nooteboom stretch-jeans die ik bij de Stoffenkraam op de website gezien had en op mijn lijstje stond. 1 meter a 8,95 (t.o.v. 11,95 op het web)
In de stretch-denim afdeling vond ik ook nog een aardbeienprint - Caroline's favoriete fruit.
1,20 meter a 7,95
En tussen de tricotkinderstofjes lag nog deze Kiko-stof die te schattig was om te laten liggen.
1,5 meter grote meisjes-tricot - check!
Eerlijk gezegd had ik er nog een meter van liggen, maar dit belooft een zéér populair stofje te worden.

En uit de 2,95 per meter hoek kwam nog dit stofje:
2 meter, bestemd als voering voor een jas.

Bij de kraam van Modestoffen Claeys uit Temse (B) verlustigden we ons nog aan de nieuwste serie van Hilco (de tulpjes in geel, blauw/oranje en rood/groen), de ZNOK stofjes, Lillestof-stofjes van BORA en andere prachtigheden.
Toch kocht ik er alleen een halve meter donkerbruine kwaliteitstricot van Hilco - op de lijst opgenomen ter combinatie met het Ottobre Matrushka stofje dat ik al had (check!)

Bij de kraam van Samitex vond ik tussen de 5 euro stofjes nog een mooi donkerblauw babyribstofje met roosjes:

Tot slot was het tijd om fournituren in te slaan.
Een stukje zwarte boordstof, een 1.000 m klos wit Guterman garen en lockgaren
Zwaar beladen zochten we de auto weer op..... 


En wat kwam er nu terecht van de "boodschappenlijst"?
Patroontekenpapier  - niet meegenomen, want te dun
Vlieseline: medium dik -
niet meegenomen
Lockgaren:

2x wit 2x ecru
=        4x wit geworden
4x rood 4x roze,
       check & dubbelcheck
4x (olijf)groen)        
check
evt 4x blauw en 4x bruin  
Nee


Stoffen
- Bruine tricot/sweatstof bij matrushka stof Madeleine (of bruine ribtricot) CHECK
- Stretch Jeans met bloemetjes (stoffenkraam Nooteboom 11,95 p.m. / uni 7,95) CHECK
 
- Tricot met grote-meisjes print -> zwart met vlinders / hartjes / felle kleuren CHECK
- Streepjes Tricot voor shirts / stippeltjes ? (groen met witte stip voorradig)
- Tricot voor nachtponnen ?

- goedkope test-stof wijde blouse. Popeline (?) 2.5 nodig -> minimaal 3 meter
CHECK
Missie geslaagd!!!

3 opmerkingen:

  1. Een flinke buit zeg. Je bent goed geslaagd. Ik was nog niet zo ervaren met het Stoffenspektakel, maar de volgende keer weet ik ook wat me te doen staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat je zo goed bent geslaagd! Ben benieuwd naar de kant en klare projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij hielp het wel, die uitgebreide voorbereiding.
    Hoewel ik daar natuurlijk ook niet altijd tijd voor heb.

    BeantwoordenVerwijderen