dinsdag 2 april 2013

... het met oranje

Oranje, oranje, er is geen enkele andere kleur die zo onmiddellijk 'Koninginnedag' roept...
Het is ook een kleur die verder niet in onze garderobe voorkomt, gezegend als wij zijn met een extreem blanke huid.
Maar het blijft trekken..... en zeker nu de dames deze maand ook nog een cultuurproject hebben met als thema "Holland" konden we toch eigenlijk niet zonder oranje.

In de voorjaars vakantie nam ik het trio mee naar de stoffenzaak in Beverwijk om - onder andere - ook wat oranje tricot voor shirtjes te halen.
Ik zocht twee zachte oranjes uit en liet de dames kiezen. Althans, dat was de bedoeling.
Want de dames weten inmiddels óók de weg in de stoffenzaak. En liepen direct naar de meest knaloranje velours-de-panne die ze konden vinden....

"Willen jullie die? Zeker weten?" vroeg ik met een licht afgrijzen in mijn stem.
Drie blijde gezichtjes knikten heftig.
"Dus als ik het goed begrijp, willen jullie drie gelijke shirts van díe stof?"
"Nee mama, geen shirts - JURKJES!!!"
En weer heftig geknik.
"Alsjeblieft????"

Tweeënhalve meter velours-de-panne. Je wilt niet weten hoeveel stuifsel dat oplevert in je werkkamer....

Gelukkig had ik nog wat patriottisch elastisch biasband liggen (hé, als actief-in-school moeder ik wist in september al het thema van de projectweek). Zodat de tweelingjurkjes niet exàct gelijk zijn.

 Ik kon me er toch niet toe zetten om zomen in deze 'verkleedkleding' te leggen, maar gelukkig rafelt het niet.
Hoewel ze serieus kijken, zijn ze wel extreem blij met deze outfits...
Mijn drie sinasappeltjes.....

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit toch? Ben benieuwd of wij ook een 'oranje' project gaan doen op school.... Heb er nog niks over gehoord, behalve dan dat de 26e april de koningsspelen zijn, maar dan is een jurkje niet zo handig. Misschien moet ik voor mijn dochter dan maar een rokje maken ;) Gelukkig is het over 2 weken stoffenspektakel in Gouda...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig oranje-gezind die meiden van jou!
    Heb al een paar jaar een soort delfsblauw stofje liggen, misschien kan ik daar nu iets mee doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen