zaterdag 6 april 2013

... hoeveel kun je doen met een Fat Quarter?

Inwendig loop ik op mezelf te mopperen.
Stápels stoffen, massa's plannen, en wat gebeurd er? Niets.
Op de een of andere manier kan ik me nergens toe zetten en vlucht in afleidings-gedrag.
Zoals het cultuurproject.

Ik weet wel wat er is - het is al zo lang koud en dan zit ik niet lekker in mijn vel (als het te heet is trouwens ook niet).
En eigenlijk moeten we dit jaar weer eens op vakantie, en ik hik tegen het boeken aan omdat ik bij de vorige vakantie een vleesetende bacterie opliep.
En het kledingstuk dat ik voor mezelf bedacht heb loopt voor geen meter.

Gelukkig zijn er dan altijd kleine projectjes met een deadline. Daar kikkert een mens van op.
De oudste dochters kregen in februari voor hun verjaardag ieder een poesiealbum. Maar twee albums in een klas, dat schiet niet op. Daar is een maak-het-populair-offensiefje voor nodig.
Dus mocht hun klasgenootje Julia, die ook bij ons in de straat woont, voor haar verjaardag ook een stofje uitzoeken voor een poesiealbum.
Haar moeder dacht dat ze zo'n beetje uit de roze fase was, maar dat bleek toch anders.
Ze koos geen paarden, geen goudspikkels, geen tulpjes maar een zachtroze stofje met roze roosjes...



Het stofje komt uit een stofjespakket met 6 Fat Quarters dat ik eind 2012 voor een belachelijke prijs bij het K.ruidvat kocht.
Met het oog op de lapswap was het meteen leuk om te zien wat je eigenlijk allemaal met een lapje van 50x50 cm kunt doen. Dat is best wel veel.

Dit lapje werd benut voor
- het bekleden van een A5 dummy;
- het maken van een Mme Zsazsa broche;
- een etuitje voor haarspeldjes o.i.d.

En nog was er een klein stukje over, waar Alexandra begerig naar kijkt.
(Mama, je kunt er een hartje van maken!)
(Het waterige zonnetje kan wel wat verbeteren - in het echt is dit stofje wat minder flets)

3 opmerkingen:

  1. ken het gevoel, veel willen doen.
    en niks kunnen doen.
    leuke blog heb je

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het wel. Ik heb van alles liggen en terwijl ik dat bedenk blijf ik maar in die stoel zitten met lege handen. Maar de laatste weken probeer ik toch iets te doen en ik merk dat ik uiteindelijk in mijn element raak, dus ik ga vooruit. Misschien moet er ook gewoon een lekker voorjaarsweertje komen :)

    Is dit allemaal uit één fat quarter... Wauw!! Maar wat een snoezig stofje heeft het vriendinnetje uitgekozen. En je hebt er héél wat leuks van gemaakt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wat je gemaakt hebt en zeer leuk stof!

    BeantwoordenVerwijderen