zondag 14 april 2013

... zomers weer

Slimme moeders pakken met de eerste mooie zomerdagen hun kinderen onder de arm en gaan richting het strand, bos of speelweide.
Andere moeders (zoals ik) profiteren van de aanwezigheid van de man des huizes om kledingkasten uit te mesten.....
Ik weet niet wie nou eigenlijk handig is.

Enfin, terwijl de oudsten twee hun vader aan het werk hielden met het oppompen van fietsbanden, skippy-ballen en het opzoeken van allerhande buitenspeelgoed, pasten Madeleine en ik in een rap tempo de inhoud van haar welvoorziene kledingkast.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik stofjes voor haar in de kast heb liggen.
Een snelle telling brengt nà het passen de volgende zomergarderobe aan het licht:
Korte mouw shirts, effen - 4
Korte mouw shirts, gedessineerd (denk prinsessen) - 18
Shorts - 2
Capri broeken -3
Zomer leggings - 3
Zomerjurkjes - 9
Zomer rokjes - 3 (of 4)
Vestjes: 4
ongeteld: lange mouw shirts en winterse jurkjes/rokjes....


Het gekke is alleen dat de twee zomerjacks (waar de zussen uitgegroeid zijn) nergens te vinden zijn....
Maar gelukkig zijn er nog altijd twee (ja, uiteraard) bodywarmers voorhanden. 

1 opmerking:

  1. Voor deze dochter hoef je dus niets te maken. Hoe staat het met de garderobe van de andere2?

    BeantwoordenVerwijderen