woensdag 17 april 2013

... serieproductie shirts.

Vorige week blogde ik al dat ik de lockmachine uitgebreid aan het testen was in een UWYH productielijntje.
Alleen de afwerking (zomen in de mouwen, onderkant en beleg doorstikken) moest ik nog op de 'gewone' machine doen, aangezien ik geen coverlock heb.

Nu kan ik er natuurlijk ook een vervolg-post van maken, met elke dag een shirt... maar dat is ook wat saai.
Dus bij deze - vier keer shirt Burda 119. Never change a winning team zal ik maar zeggen.


Al fotograferend viel het me op dat de shirts wel iets van jasjes weghebben.
Grappig dat ik daar weer op teruggrijp. Er was een tijd (pre-thuismama met kinderen) dat ik altijd naar een jasje greep.... Dat is blijkbaar mijn favoriete kledingstijl die zich nu hierin vertaald.


Nu moet ik er alleen nog aan denken mijn naadwaarde aan te passen op het gebruik van een lockmachine.
Ik snij voor mijn gevoel niet veel af.
Dit is al het afval van de vier shirts:
Keurig toch?


Patroon:  Burda 2008/10 - 119 
Stof 1 - zwarte met oosterse vogel - Stoffenspektakel (katoen tricot)
Stof 2 - zwart met cirkels - Stoffenkraam (viscose tricot)
Stof 3 - bruin met cirkels - Stoffenkraam (viscose tricot)
Stof 4 - groen/roze/bruine fantasieprint - Stoffenspektakel (katoen tricot)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten