maandag 30 januari 2012

... en de verwende kinderen

In sommige opzichten zijn mijn dochters door- en door verwend.
Ze zijn er volledig aan gewend dat mama poppenkleertjes maakt, en doen nu ook bestellingen. Met een deadline.
Vorige week ontspon zich de volgende discussie gesprek met Alexandra:
"Ik wil graag de Doornroosje prinsessenpop voor mijn verjaardag."
"Dat kan, maar ik kan in de winkel niet goed zien of ze wel heel lang haar heeft. Is dat belangrijk?"
"Ja, ze moet wel lang haar hebben."
"Misschien kan je dan beter een Jolina Ballerina nemen, daarvan weten we hoe lang het haar is."
"Mmm, o.k., maar dan wil ik er wel een Aurora jurk bij. Die maak jij dan."
"Pardon?"
"Mama, wil jij een Aurora jurk voor mijn pop maken? Alsjeblieft?"
"Nou, ik zal eens kijken - en dat moet voor je verjaardag zeker?"
"Ja, natuurlijk."
 zucht.

En nu dacht u: dat is toch geen probleem.
Dat is het ook niet, maar toen Caroline de Aurora jurk in wording zag, volgde deel twee:
"Mama, nu heeft Alexandra twee prinsessenjurken (Assepoester en Aurora - die ze strikt genomen nog niet heeft), en ik heb alleen maar Tiana."
"Ja?" ('t kind is even vergeten dat zij de Ariel pop heeft gevraagd, die natuurlijk ook een jurk heeft).
"Wil je voor mij ook een jurk maken? Een Sneeuwwitje of een Ariel?"
(Mama grijnst inwendig - want ze had al een plannetje voor Ariel)
"En hoe moet die er dan uitzien?"
Foute, foute vraag: het boek van de Kleine Zeemeermin wordt erbij gehaald en de landjurk wordt aangewezen. Die met blauwe rok, zwart corset en witte blouse - kreun-.
"Die mama, die wil ik hebben. Voor mijn verjaardag"
Mama denkt aan de taarten die nog gebakken moeten worden, het feestje en partijtje die nog georganiseerd moeten worden, de diverse tricotprojecten en de tasjes die voor het partijtje nog genaaid moeten worden en vraagt: "Kan dat niet voor je rapport ?"
Nou, eigenlijk kan dat niet, maar als ze moet kiezen tussen taart en een jurk, snapt ze ook wel dat er prioriteiten zijn ....

Enfin, u weet mijn bezigheden de komende tijd.

En nu maar wachten tot jongste dochter om een Belle jurk vraagt (hoewel zij Ariel ook wel ziet zitten).....

2 opmerkingen:

  1. Heb je naaipatronen voor Jolina Ballerina voor mij? Met vriendelijke groet, Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helaas. Maar als je de beschrijvingen leest vind je soms maten waarmee je je eigen patronen kunt tekenen.
      Op andere (Franse) sites kun je beschrijvingen vinden voor poppen uit de 'Ma Cherie' serie van Corolle. Die hebben ongeveer dezelfde maat.

      Verwijderen