vrijdag 14 februari 2014

... tractaties 2014


Is dit geen prachtig papier?
Het komt uit de (nieuwe) papierhoek van de I.kea. (zoek op hun website maar eens naar papershop)
De serie heeft Vaxtgladje en omvat naast cadeaupapier ook cadeautasjes en notitieboekjes.
Dit is de groene variant, maar er is ook een grijze en een blauwe versie van de print.

Ik kocht een rol cadeaupapier om er voor het partijtje van de dames mee aan de slag te gaan, maar gebruikte het ook om de tractaties een beetje op te leuken.

Omdat de dames allebei tegelijk tracteren, probeer ik altijd een tractatie-om-direct-op-te-eten en een meeneem-tractatie te verzorgen. Dat lijkt me namelijk wel zo aangenaam.*
De meeneem-tractatie waren dit jaar individueel verpakte stroopwafels. De dames zijn er dol op,  en naar ik aanneem lusten de meeste 9 jarigen er ook wel één (of twee). Net als de juffen en meester.

Als andere tractatie kozen de dames wat zij het lekkerste vinden om getracteerd te krijgen. Tot mijn verbazing was dat dus geen chips, geen snoep en geen cakeje, maar een kaas-worst-fruit-spies.
En voor de juffen en meester bij díe tractatie verzorgden we nog een zakje soep (ook een hoog 'handig voor in de bureaula' gehalte).




En passant bedacht ik me dat ik voor een volgende keer cakepops ook zó kan inpakken:




Het was een heel gefröbel dus.
Gelukkig is de volgende tractatie pas in November.

* Het had mij niet verbaasd als groep 5 die ochtend misselijk thuis gekomen was.
De ochtend eindigde om 12:20 en voor die tijd werd geconsumeerd:
- het 10-uurtje (bij mijn jarigen zat die dag in de doos een cakepop),
- een fruitspies,
- een stroopwafel,
- een zakje chips (want de stagair nam afscheid) én
- een ijsje **(omdat de verbouwing feestelijk werd geopend door de wethouder).....
En dan maken we ons druk om de voedingspatronen van kinderen !

** een ijsje dat Alexandra weigerde - ze wilde echt niet meer.

1 opmerking: