dinsdag 5 juni 2012

... voor zich zelf (!)

Eindelijk heb ik bedacht wat ik van het stofje dat ik in December via Etsy kocht ga maken


Het is een katoen tricot/linnen mix. Iets dat ik prompt na het wassen vergat en me weer herinnerde toen ik het uit de droger haalde. Het was een flink stuk korter geworden.

In mijn kledingkast hangt dit tuniek met vleermuismouwen.
Heerlijk koel en bedekkend in de zomer.
De meeste mensen gaan in de zomer mouwloos door het leven maar dat is bij mij niet het geval - ik heb namelijk last van zonneallergie en wordt in een mum van tijd rood, bobbelig en jeukend.
Niet echt fijn dus. Een luchtig zomertuniek mèt mouwen wordt door mij zeer gewaardeerd.
Alleen jammer dat ik ze niet zoveel kan vinden in de winkels (en een bloedhekel aan kledingwinkelen heb).
Ik bekeek het tuniek nog eens. Hmmm, de basisvorm is eigenlijk heel simpel...
De V-hals is wat aan de diepe kant, dat passen we aan, en dan is die extra inzet ook niet nodig....

Kortom, ik trok de vorm van het shirt om, knipte van een dunne paarse tricot (3 euro p.m. op de markt) een test exemplaar en waagde me daarna aan de krantenstof.
Eén heeft nog een wat diepere hals, de andere twee gelijke panden die er een boothals van maken.
En het elastiek in de mouwen heb ik ook geskipt - nog makkelijker en luchtiger.
Nu maar wachten op het echte zomerse weer. Ik ben er klaar voor!!

Commentaar der dochters: Mooi mama, heb je nog wat van die stof over? Mag ik daar ook nog iets van??
- Het zijn hebberts!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten