woensdag 20 maart 2013

... etui's (pennenzakken)

Nu de bijna-één-jarige-in-het-buitenland een pakje krijgt, is het wel zuur als haar grote broers van 3 en 5 helemaal niets krijgen.  Maar ja - jongensprojecten. Dat ben ik echt niet gewend....
Ik wierp een blik in de stoffenkast en vond in de FQ-doos nog twee lapjes jongens-stof zonder bestemming.
En vond dat wel een geschikt geschenkje.

Ik spoedde mij naar de onvolprezen pagina van Eloleo (waar mijn Zwemtas tutorial ook opgenomen is) en viel ten prooi aan een Hollands-Vlaamse spraakverwarring.
Etuis, etuis, waar staan toch de patronen voor een etui? Ik wéét dat ik ze er gezien heb......
(Eureka) Pennenzak - dàt was het!
Voorwaar, een hele keuze aan patronen. Je moet alleen even nàdenken!

Ik surfde rond en volgde min of meer  deze beschrijving, hoewel ik met een schuin oog ook naar haar tutorial keek, vooral voor de eindstukjes.
Zoals dat altijd gaat, vond ik natuurlijk daags na vervaardiging de excellente uitleg van ByMiek.

Mijn eerste probeersel viel niet tegen:
Hoewel ik de afwerking bij de uiteinde van de rits niet helemaal denderend vond.
Zodat ik bij de tweede poging daar extra stukjes toevoegde, en het geheel wat groter uitviel.
Keurig gevoerd....

En wat vonden de dames er van?
Nou - deze vonden ze prima voor de ontvangers. En pijlsnel hadden ze door dat deze vaardigheid tot meerdere etuis in stof naar keuze kan gaan leiden......

Stoffen (gewonnen in give-away van Modes4U)
Treintjes: "Ready, Set, Go" in Bermuda door Ann Kelle voor Robert Kaufman
Auto's : "Cars & Dots" door Etsuko Furuya voor Echino (canvas/linnen achtige stof, lekker stevig maar toch dun)

1 opmerking:

  1. Wat leuk! Ze kunnen ze voor van alles gebruiken 'pennen' maar ook speeltjes ed.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen