zondag 17 maart 2013

... heeft een nieuw 'speeltje'

Een tijdje geleden kwam mijn grote zus, de quiltster, bij me en doken wij gezellig de naaikamer in.
Ze wierp één blik op de inhoud van mijn stoffenkast en sprak: "Je moet mama eens vragen om haar lockmachine - je hebt zoveel tricot liggen." Vervolgens ging ze verder: "Waarschijnlijk mag je 'm dan meteen houden - ik heb net de paspop gekregen."
Van je dochters moet je het maar hebben....

Maar het is waar - mijn moeder heeft al jaren een lockmachine staan.
En om heel eerlijk te zijn, kan ik me niet herinneren dat ze er ooit veel mee gemaakt heeft.
Wat truitjes voor mijn neefjes (die inmiddels 19 en 21 zijn) misschien.

Zo gezegd, zo gedaan en zo komt het dat ik binnenkort (eerst even een schoonmaakbeurtje bij de naaimachine winkel...) een nieuw - oud 'speeltje' op mijn werkblad heb staan:
Een Lewenstein Multi Lock 340 DE.
Wel een beetje verbleekt door de zon, maar dat doet natuurlijk niets af aan de functionaliteit.
Laten we eerst maar eens beginnen met de handleiding...

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een oude Lewenstein lockmachine gekregen. Hij doet het prima, zeker voor een beginneling als ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat zo'n stilstaande machine weer gebruikt wordt. Ik ben benieuwd naar je tricot maaksels!
    Groetjes Mama C

    BeantwoordenVerwijderen