maandag 31 maart 2014

... deconstructie en constructie

Alexandra heeft als toekomstvisioen  'wetenschapper worden'.
In dat kader besloot zij dat haar eerste spreekbeurt over de maan moest gaan.
Sinds ik in een Knip een jurkje in galaxy stof zag staan, heb ik daar een lichte obsessie voor. Helaas is het me nog niet gelukt een mooie en betaalbare te vinden. Maar een galaxyshirt voor eeen maanspreekbeurt - dat was een onweerstaanbaar idee.

Als het niet linksom kan, dan moet het maar rechtsom:
Ik kocht via Ebay een volwassenen galaxyshirt (van afgrijselijk glippend fabrikaat, dat wel).
Knipte het langs alle zijden uit elkaar

En liet er het Antonia model op los.
Ik herbruikte de halsbies en zelfs de mouwen pasten precies in de armsgaten, zodat het tweelingstiksel aan de onderkant van de mouw keurig intact bleef.

En voilà

En als je dan het kind zo ver hebt, en met wat met Picasa stoeit, krijg je dit:


En met die spreekbeurt kwam het helemaal in orde: ze scoorde een ruimvoldoende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten