zaterdag 7 februari 2015

... bedelarmbanden

Bij hun volgende verjaardag worden de oudste dames 10 jaar.
Nog even en we belanden in de fase dat prinsessen definitief niet meer kunnen (tot ze de puberteit uit zijn schat ik in).

In mijn te goed voorziene creakast vond ik de materialen voor een ooit bedacht, maar niet uitgevoerd project: bedelarmanden! En niet zomaar, maar met een prinsessenthema - Disney zonder officiele Disneygoederen zullen we maar zeggen.


De dames zijn nu groot genoeg om een beetje grotere en zwaardere armband te kunnen dragen.
Voor ieder ging ik aan de slag met hun favoriete kleur en rangschikte de bedeltjes zo dat hun favoriet in het midden hangt


Roodtinten voor de oudste met een zeeschelp (Ariel) in het midden.
 Paarstinten voor de tweede met een spinnenwiel (Aurora) in het midden.
















Groentinten voor je jongste met een roos (Belle) in het midden

Ik gebruikte de volgende bedeltjes:
Sneeuwwitje - handspiegel
Assepoester -pompoenkoets
Aurora - spinnewiel
Ariel - zeeschelp
Belle - roos
Jasmine - lamp
Tiana - kikkerprins
Rapunzel - schilderpalet
En een kroon - die zou van Elsa kunnen zijn, hoewel ik de armband misschien nog wel uitbreid met een sneeuwkristal als ik daar tegenaan loop.

Voor Pocahontas zou er nog een veertje aan kunnen. Alleen bij Mulan weet ik het niet zo goed. Een pruimebloesem wellicht?

1 opmerking: