zondag 18 maart 2012

... Belle

Madeleine is gek op Belle en kreeg in 2010 een verkleedset.
Geen super de luxe van de Disneystore (hoewel ik ze daar wel in de uitverkoop wil kopen) maar van een kruidenier. Maat 6-7 jaar dus dacht ik dat ze daar wel lang mee toe kon.
DACHT ik, want hoewel de rok ontzettend lang is, is het topje smal en kort (en een lelijk kleurtje geel).
 Zo'n naveltruitje eigenlijk.... En ze begon nu te klagen dat het ook iedere keer oprolde.
Dat kan natuurlijk niet, zeker niet nu we besloten hebben een bepaald Amerikaans park in Frankrijk te bezoeken.
Omdat het dan makkelijk is dat ze het de hele dag aan kan houden opteerde ik voor een shirt in velours de panne. Uit de verkleedstoffen doos kwam nog een stuk voile in goudgeel dit was het resultaat:
Vastgespeld aan de rok krijg je dit effect:

De band om de schouders zit aan de voor- en achterkant met een paar steekjes vast.
Eigenlijk is het een brede shawl, waarvan ik 2 cm van het einde de uiteindes gerimpeld heb, en daar een roosje van gemaakt. Heel simpel...

2 opmerkingen:

  1. Amai, wat een verschil, een zoooo veel mooier dan de originele versie!!!
    Ze kan gaan pronken in het amerikaanse park :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kaatje: ja, dat het zo'n verschil maakt, dat wist ik ook niet. Het is erg goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen