zondag 18 november 2012

... een rokje met olifanten

Ook dit rokje hangt alweer een tijdje in de kledingkast - sinds dit weekend zelfs in de nieuwe kledingkast, in de nieuwe slaapkamer! Operatie Zolderverbouwing is bijna afgerond (na de feesten volgt Operatie Mama-Pikt-De-Vrijgekomen-Kamer-Als-Studeer/Naaikamer-In).
Deze post stond nog steeds in concept (ik schaam mij diep....)

Sinds dit voorjaar staart dit babyrib stofje me al aan.
Gekocht via Etsy in wat hier in huis 'far-far-away' heet. (Als verzamelnaam voor alle pakjes die via Ebay en Etsy uit China/HongKong/Maleisie komen).
Echt een stofje voor Caroline - ze zal me zelfs het roze in het motiefje vergeven als ze ziet dat het olifanten zijn.

En omdat dit rokje zo'n succes was, dacht ik het even te herhalen.
Maar dan moet je wel blijven opletten, en net per ongeluk de cirkel-rok variant knippen.
Ik snap nog steeds niet hoe ik dat kon laten gebeuren, maar ik ontdekte het pas toen alle delen geknipt waren.... oeps.

Dat dat een probleem was, merkte ik pas bij het afwerken met het satijn-biasband.
Dat had ik ingekocht op het plooirokje, en op 30 cm van het einde was het dus op!!!
Tandenknarsend ging ik de volgende dag naar de fourniturenzaak om het dan toch af te kunnen maken....

En nu een demonstratie hoe goed het rokje zwiert - helaas was de Nikon vol en moest ik mij met een kleiner toestel behelpen....
maar het zwiert wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten