dinsdag 24 september 2013

... en de seizoensaanvulling

Na het uitmesten van de kledingkasten is er altijd weer ruimte voor nieuwe spullen.
Ik shopte de afgelopen maand een hele stapel bij elkaar, die steeds hoger leek te worden.
Ik sprak mijzelf al bestraffend toe dat het toch echt te gek werd.
Maar als ik het opsplits per kind, valt het me toch ook wel weer mee.

Zo krijgt Madeleine (die altijd het minste krijgt omdat ze zoveel afdragertjes heeft):
Een trui, twee vestjes (waarvan één met lurex - glitters mama!), een rok, een shirt en een legging.

Caroline krijgt uit de stapel:
Drie shirts (turquoois met glittersteentjes, gestreept en zwart met bloemetjes), een tuniek (zwart met grijs), een trui, een beige/goud lurex vestje, een legging en een gebloemde spijkerbroek.

Alexandra's kast wordt aangevuld met:
3 shirts (ecru met theekopjes, koraalrood en grijs), twee truien (grijs & roze gemeleerd), een jurk met rozen, een gebloemde legging en een khaki spijkerbroek
 

Bij de tweeling probeer ik altijd volgens het gelijkwaardig-maar-anders principe te werken:
Tegenover een gouden vestje staat bijvoorbeeld een zilveren trui:
Hoewel Alexandra het lurex gouden vest wel aanzienlijk mooier vond dan de zilveren sterren.

Verder hadden de oudsten samen nog drie vesten te verdelen. Op basis van het aantal in hun kasten aanwezige vesten mocht Alexandra er twee kiezen, en Caroline één.

 
Het zwarte veloursvest was éven een discussiepunt: beiden wilden ze die wel hebben. Maar Alexandra had recht van eerste keuze en ging er mee aan de haal. Gelukkig zaten er op het groene vestje bling-bling pailletten.... en inmiddels wil Caroline het groene vestje niet meer uit - het is zo zacht en warm mama, en de kleur is zo mooi (tja, daarom had ik het ook uitgezocht meis!)

En toen vond ik het wel mooi geweest: op essentieële winteraccessoires als wanten/handschoenen koop ik voorlopig geen kleding meer voor ze.
Drie shirtjes hield ik nog apart - die schuiven door naar 5 december:

En wie zich nog afvraag wáár er geshopt werd:
H/M, Z.ara, Z.eeman, een H.E.M.A. outlet, Primark en Marktplaats (voor de Lego Wear, Didi, Lili Gauffrette, Petit Louie, Pinkenberry en Bon'aparte) - echt merk-vast zijn we niet te noemen!

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, ik heb er op het laatst van de zomervakantie een ochtend voor uitgetrokken...met drie kinders op stap alleen voor kleding. Erg leuk en geslaagd en iedereen bleek bij thuiskomst toevallig ook evenveel te hebben..want ja, daar wordt dan op gelet ;-) Mooie collectie heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een moed - met drie kinderen winkelen. Ik koop bij voorkeur zelf en neem ze dan één keertje mee om ieder een trui of iets dergelijks uit te zoeken. En uiteraard houd ik daarbij rekening met ieders voorkeuren. (en bij de Primark nam ik de man des huizes mee om één en ander in het gareel te houden - het is daar gewoon veel te druk om te kunnen nadenken).

      Verwijderen
  2. Oh heerlijk, wat een berg. Ik krijg er kriebels van want de kasten uitmesten moet hier ook nodig eens gebeuren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen