vrijdag 20 september 2013

... seizoenswissel

Regen, regen, ga toch weg, kom pas terug als ik het zeg - na jááren Dora op televisie komt bij regenachtig weer dit melodietje automatisch bij me op.... ideaal weer dus voor de seizoenswissel.
Ik snap niets van dit jaar - in het voorjaar bleef de winterkleding maar in de kast liggen om pas laat plaats te maken voor het zomergoed. En nauwelijks is het september of het weer is alweer zo omgeslagen dat er echt wat dikkere kleding nodig is.

Gelukkig was ik - obsesief voorbereidend - al in juli bezig geweest met de winterjacks, in augustus kocht ik dichte schoenen en in september kwam de Hennes bestelling met (afgeprijsde) spijkerbroeken aan....
Ook schuimde ik eind augustus MP af naar :
- skibroeken (check) omdat de dames vorig jaar fanatieke schaatsters werden en we op loopafstand van een kunstijsbaan wonen. (Schaatsen kocht ik al aan het einde van het seizoen);
- vestjes is favoriete kleuren (check, check, check);
- enkele P'tit L. shirtjes (check).
Gecombineerd met een bezoekje aan de Z.ara leidde dat tot dit stapeltje in mijn werkkamer.
Dit is overigens het stapeltje voor de tweeling-dames. Voor hen wist ik -ongeveer- wat ze nodig hadden. Voor Madeleine was het afwachten wat er nog paste en wat er uit de dozen kwam.
Uiteraard krijgt zij ook wel wat nieuws (zoals een strokenrok), maar niet zo veel als de grote dames.

Ik begon de wissel met het uitmesten van Madeleine's kast. Daar kwam een grote boodschappentas-met-een-kop-erop uit die door kan naar een andere moeder.
Zonder nieuwe aankopen ziet die kast er nu zo uit:
Rokjes - jurkjes - vestjes - (lange mouw) shirts
2 truien, effen lange mouw shirts, leggings, broeken en 'te groot'
Dunne pyjama's, dikke pyjama's,  kniekousen, 2 velours joggingbroeken, maillots (luierbroekjes die op onverklaarbare wijze nog steeds in die kast liggen...)
En in het open vak daaronder:
Hemden & onderbroeken, sokken, ballet-, sport- en zwemtassen (met daar achter een extra dekbed).

Nieuwe dingen die al wel automatisch toegevoegd werden: sokken, onderbroeken en een ondergoedsetje met Belle erop.

Daarvandaan ging ik door naar de twee zolderkamers, waar de kasten er zelden zo opgeruimd uitzien als ze nu op de foto staan.
Caroline's hangkast onder de hoogslaper:
En een smal ladenkastje van de I.kea:
Leggings, spijkerbroeken, lange mouw shirts
Capri- en 'troep'spijkerbroeken, nachtponnen en pyjama's

Alexandra's hangkast onder de hoogslaper:
 Jurkjes, truitjes, vesten, rokken, shirts en een doos voor maillots (die toen goed opgeschoond was)
Hemden, onderbroeken en sokken (met riemen en enkelsokjes op de tweede rij)
Leggings, spijkerbroeken, lange mouw shirts 
 Capri- en 'troep'spijkerbroeken, nachtponnen en pyjama's

Natuurlijk blijft een en ander niet zo lang zo keurig....
En de bijna lege maillotbakken werden ook meteen aangevuld, aangezien ik die koop als ik de goede maat of een aanbieding tegenkom. Ik trok dus de maillot voorraad open en zie:
Bovenaan: 2x z.eeman, in het voorjaar afgeprijsd tot 1,50 p.s.
Midden: 2x 2-pack H.E.M.A., 2-voor-de-prijs-van-één & 15% sticker korting
Onderaan: 2x gedessineerde H.E.M.A., online 1&1 gratis
Kleurenassorti van de A.ction.
Vorig jaar hebben ze die veel gedragen als basis. Ze vallen wat klein, dus koop ik ze royaal, maar ze blijven wel goed. Ze zijn ook niet erg duur (iets van 2,89, 3 euro?). Vooral het appelgroen is hier favoriet.

Nu nog wachten op de laatste aankopen en dan zal ik de eerste foto nog wat nader laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten