woensdag 18 december 2013

... pakje!

Terwijl ik achter de naaimachine zat belde de pakjespostbode aan.
Ik ben dòl op de pakjespostbode!
Niet vanwege de persoon (hoewel het meestal opgewekte jongemannen zijn), maar omdat het altijd voelt alsof pakjespiet (of kerstelf) langs is geweest.

Terwijl ik verder naaide stond dit geduldig op mij te wachten:
De stoffenwinkel had goed zijn best gedaan: maandags besteld, woensdags verzonden en vrijdags bezorgd!
De vorm verbaasde me wel wat. Gewoonlijk worden stoffen in een kartonnen enveloppe verzonden, en niet per DHL. En dat voor een bedrag van $ 15,95 - werkelijk verbazingwekkend.
Bij het online winkelen buiten Europa let ik altijd op twee dingen
- past het in een enveloppe. Ze kunnen tot 8 yards katoenen stof er in persen, dus dat is meestal geen bezwaar; en
- blijf ik in de buurt van de 22 euro qua aankopen.
De Nederlandse douane hanteert dit namelijk als heffingsgrens. Daaronder mag je vrij invoeren, daarboven loop je het risico op invoerrechten en naheffingen.

Eigenlijk puilt mijn stoffenkast uit, maar tegen de nieuwste serie van Anna Griffin kon ik geen weerstand bieden.
Ik kocht een metertje van Arabesque in wit.
Met drie dansende dochters kon ik eigenlijk niet zonder:

En omdat ik tòch hing voor de verzendkosten, snuffelde ik nog wat andere schatten bij elkaar.
Een yard ijsberen voor Alexandra
Gek genoeg struikel je over de olifantenstofjes, waar Caroline heel blij mee is, maar ijsberen zijn schaars.
En fotoprintjes zijn nu helemaal hip!

In het kader van de nieuwe hobby van de oudste dames voegde ik een halve yard van deze stof erbij:
En had daarmee geluk.
Ik vond deze sticker op de stof:
Natuurlijk greep ik naar het meetlint. En ja hoor, ik kreeg er een flink stuk bij.
In plaats van een stuk van 0,5 yard (ongeveer 45 cm) kreeg ik een stuk van 0,8 meter. Joepie!

Tot slot zag ik dat de bruin/beige variant van dit stofje (dat bij de quiltwinkel in mijn stad 18 euro de meter kost) zwaar in de aanbieding was. Dus nam ik nog een halve yard van de vogeltjes en een halve yard van de kooitjes erbij.
Ik ben weer helemaal blij!

Stoffen/Kosten
Anna Griffin, serie Arabesque, Pirouette in White, 1 y, $9,20
Fabri-Quilt, serie Living Wonders, Polar Bears Navy, 1 y,  $ 7,82
Maria Kalirowski voor Benartex, serie Skates, Figure Skates in Violet, 0,5 y (0,8 mtr), $ 4,60
Punch Studios voor Hoffman Fabrics, Birds & Blossoms, Birds Brown, 0,5 y $ 2,75
Punch Studios voor Hoffman Fabrics, Birds & Blossoms, Cages Brown, 0,5 y $ 2,75
Shipping: $ 15,95
Totaal $ 43,07, = € 32,67, voor 3,5 yard (en een beetje bonus) = 3,54 meter (inclusief end of bolt extraatje).

2 opmerkingen: