zondag 8 december 2013

... voor wie zoet is....

Zijn jullie ook van die choco-verslaafden?
Vroeger was ik van de witte chocolade maar tegenwoordig heb ik een absolute voorkeur voor puur.
En dan graag ook nog een hoog choco-percentage. Of met frambozen of mint....

Ergens kwam ik een stukje tegen over de jaarlijkse limited editions van Tony Chocolonely.
Heerlijk, maar met één probleem: ik las het half november en die edities komen uit in september.
En zijn beperkt vindbaar.

Maar die smaak van meringues met kersen was tè goed om niet uit te proberen.....
- wat meringues die 'overbleven' (= verstopt waren) van Madeleine's verjaardag)
- gedroogde kersen (opvallend moeilijk verkrijgbaar en duur)
- extra bittere chocolade (om het zoet wat te compenseren).
(natuurlijk had ik dan eigenljk een reep pure Chocolonely moeten nemen, maar deze extra bittere was in huis).

Verbrokkel de meringues
Snij de kersen klein
Breek & smelt de chocolade boven een pannetje met heet water

Roer, als de chocolade gesmolten is alles door elkaar
Spreid het uit op een met bakpapier bekleed bakblik
en laat het stollen.

Breek het daarna in kleinere stukken


Heerlijk!
Choco en chewy van de kersen en kruimelig van de meringue.....
Geweldige combinatie.
Ik maakte het nu met gedroogde zoete kersen. Wellicht werkt zoet-zure gedroogde kersen nog beter.
En met cranberries zou het ook heel goed smaken.

1 opmerking: