maandag 31 augustus 2015

... diy of kopen???

Deze zomer zette ik de kinderen voor een dilemma. In groep 7 hebben de oudsten een agenda nodig om te leren plannen. Gretig stortten zij (en hun kleine zusje in hun kielzog) zich op de stápels kleurige agenda's in de kantoorboekhandel (die sowieso hoog scoort op de lijst van favorite plaatsen).
Ach, dat kan ik me nog zó goed herinneren - de geur van nieuwe schoolspullen. De opwinding, het kiezen....
Maar vanuit het mama-perspectief zat er toch een wat donkerder randje aan. 
Hoévéél kost die agenda ??!!! 
Ik viel subiet van mijn nieuwe-schoolspullen-wolkje af. En sputterde 13 euro voor de Tina? 14 voor de Duck? En die met de leuke verfijnde plaatjes? 17 ??!!
En dan natuurlijk keer twee.... Dat was niet helemaal wat ik voor ogen had.

Dus kregen de dames de keuze: óf een beperkt budget waarbij ze de rest uit hun zak- en rapportgeld bijlegden óf zelf aan de slag met door mij geleverde artikelen, waarbij enige inspraak mogelijk was.
Na een weekje wikken en wegen kwam het unaniem oordeel..... zelf maken. Dat is leuker.

Dus werd een bezoekje aan de A.ction gebracht, kocht ik wat kleurige inkt op Ali.express, werd mijn crea-kast leeggetrokken en de tafel volgestort met alle opties.





 
In het begin was het nog even worstelen om een mooie pagina lay-out te krijgen, maar ook dat is een leerproces. En met een paar voor gedane bladzijden gingen ze enthousiast aan de slag.
















Het verschil met het project van de zevenjarige was opvallend:




Als laatste moest ook de buitenkant er aan geloven
Missie geslaagd. Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar kiezen.

1 opmerking: