donderdag 1 oktober 2015

... praktische dingen I

Buitenspelen is geweldig voor kinderen, maar iedere moeder wordt gek van het draaideur-principe. Nauwelijks zijn ze buiten of ze moeten: naar de wc, wat drinken, ander speelgoed halen, wéér ander speelgoed halen, vragen om een snoepje etc. etc.
En daar gáát de deurbel weer.
Als oplossing gaat er (uiteraard) een 'touwtje' door de deur. In ons geval een geïmproviseerd geval van twee aan elkaar geknoopte keykoords in fluo geel/groen.

En lélijk dat ik dat vond!
Tot het moment dat ik het niet meer aan kon zien en fluks een nieuw 'touwtje' in elkaar zette.

Bruin canvas aan de ene kant en katoen aan de andere zijde.
Hup naar buiten met jullie!

6 opmerkingen:

  1. Ik hoorde pas van iemand daar ging het met een afstandbediening ofzo die hadden de kinderen aan de rits van hun jas zitten, als ze die door of tegen iets aan houden bij de deur, gaat de deur open. Zal waarschijnlijk wel wat kosten, maar dan heb je ook wel een super handig systeem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt wel handig, maar hoe doe je dat in de zomer als ze geen jas aan hebben (of hun jas als doelpaal gebruiken)? Maar slim bedacht!

      Verwijderen
  2. Hahaha lekker ouderwets. Wij hadden als kind een touwtje door de brievenbus ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemiddag mag ik uw vragen waar uw deze stof met schoenen waaiers enz heeft gekocht?

    Dank uw mvg,
    Mª Camino Dominguez

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij een lokale stoffen winkel: Irene's Stoffen.

      Verwijderen
    2. O jammer want ik woon in Spanje dus een beetje moeilijk. Ik dacht dat uw het meschien via internet had gekocht. Helaas.....
      Dankje.... voor je antwoord en voor deze te gek gaafe blog.

      Verwijderen