vrijdag 24 juni 2016

... turquoise

Gedurende een ruime twee weken slíep ik zo ongeveer op de basisschool en fotografeerde blogde dat het een lieve lust had. Lang leve het jaarlijkse cultuurproject.
In die tijd stond de naaimachine (uiteraard) stil.
Maar nu snort hij dat het een lieve lust is. Binnenkort zal ik de foto's van de kaartjes trekken en een en ander laten zien, maar nu eerst staat de kleur turquoise in het spotlight.


Met de jongste dochter ging ik rond de tafel met twee doodsaaie schrijfboeken en een stapel washi tapes. Dochterlief meldde mij dat ze het graag móói wilde maken, maar dat ze soms te veel deed, en dat het dan niet meer mooi was.
8 jaar en ze begint al een goed gevoel voor esthetiek te krijgen ;-)

Less is more is nog erg moeilijk, maar het vooraf nadenken over de te gebruiken kleurencombinatie (welke kleuren, in welke volgorde, waar) sloeg goed aan. 

Het werken met de tapejes ook. Met grote zorgvuldigheid luisterde ze, keek en deed....
Het is heerlijk eens met één kind te knutselen. Of in dit geval te laten knutselen, want mijn rol bleef vrijwel beperkt tot het aanreiken van de schaar en het doen van tips.


De brede tape deed ik, dat ging nog te stroef van de rol af voor haar handen, maar de rest is helemaal háár werk.

Nog een schutblad en de afscheidscadeautjes voor naar het buitenland vertrekkende klasgenootjes zijn klaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten