zondag 2 september 2012

... bewerkt een legging

Tijdens de uitverkoop liep ik bij de Z.eeman tegen een legging aan (à € 2,10).
Leuk stofje, dacht ik - volgens mij precies een stofje uit de Stenzo 2011/12 collectie:

Alleen was het een damesmaat 36.
En dat gaat mij echt niet passen. En voor de dames past het zo:
Kun je nagaan hoe klein 36 eigenlijk is - het kind op de foto is ongeveer 130 cm lang en weegt 24 kilo....

Maar met de ervaring van het maken van leggings, zag ik het wel zitten om 'm te verkleinen.
Ik nam een net vervaardigde legging en legde deze op de binnenstebuiten gekeerde legging:
Knipte wat van de onderkant af en speldde:
En naaide één en ander met een tricotsteek dicht, knipte de overtollige stof af, en klaar:

Goedgekeurd!!!
Hoewel dit duidelijk een pasmomentje is, want in deze combinatie komt ze zelfs in de vakantie het huis niet uit....

2 opmerkingen:

  1. Slim gedaan! Leuk blog heb je, via via kwam ik hier terecht, ik kom zeker nog eens terug. Fijne dag!
    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je bij me komt kijken - ik heb op jouw blog al eens gekeken naar alle prachtige zwierjurken van jouw dames. Hier ligt het Elodie-patroon al een tijdje op aandacht te wachten.

      Verwijderen